tisdag 2 maj 2017

Little Beach Street Bakery #1

Författare: Jenny Colgan
Titel: Little Beach Street Bakery
Serie: Little Beach Street Bakery #1
Sidor: 416
Utgivningsår: 2014
Bokförlag: Sphere

För att glömma sitt gamla liv och förhållande bestämmer sig Polly för att flytta ut till Polbearne, en liten fiskeö där hon flyttar in ovanför en gammal övergiven affär. För att fortsätta distrahera sig återupptar Polly en av sina gamla hobbys: att baka bröd. 


Den här påminde otroligt mycket om Meet Me at the Cupcake Cafe. Den påminde så mycket att jag blev väldigt tveksam till om det skulle vara samma historia fast med andra personer. Men tack och lov så var den inte det, utan den påminde bara om den i början.

Det var en otroligt härlig bok, man kände verkligen av sommarvädret och klimatet av att vara på en ö, någonting som jag själv kanske upplevde extra mycket då jag själv är uppväxt på en ö. Men gud så härlig den var att läsa. Den var väldigt långsam och långdragen, men på samma gång så är den ju väldigt slice-of-life aktig så det bygger ju istället otroligt mycket mera på stämningen på grund av att den är så långsam.

Nu är det ju ett tag sedan jag läste den, så jag kan inte riktigt ge så mycket detaljer som jag kanske hade velat, men för de som har läst och tyckte om Meet Me at the Cupcake Cafe, så skulle jag rekommendera den här också, då de är i precis samma stil fast en annan berättelse. Jag måste ju dock åter igen säga att om man väljer att läsa den här så kanske man ska göra sig redo på att den är ganska seg, så att det inte blir som en otroligt seg chock för en när man väl börjar, för trots dess seghet så är den ju ändå så härlig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar