tisdag 18 oktober 2016

Matched #3, Utvald

(Kan innehålla spoilers!)

Författare: Ally Condie
Titel: Utvald
Originaltitel: Reached
Serie: Matchad #3
Sidor: 496
Utgivningsår: 2014
Bokförlag: Rabén & Sjögren

Motståndsrörelsen har äntligen börjat på riktigt. Samfundet faller, och nu när Revolten har allting under kontroll så är det väl snart läge för Cassia och Ky att få leta upp varandra och äntligen ses igen. Eller..?


Så har jag läst ut den här serien.

Jag kan ju säga rakt igenom att karaktärerna i tredje boken kändes lika tomma som de har gjort i de tidigare böckerna. Det skulle kunna förmedlas så mycket känsla, med allting som går bra och dåligt, men jag känner verkligen ingenting när jag läser den här serien. Jag förstår inte riktigt själv varför det är så, men det måste nog bero på hur boken är skriven..?

En annan sak var att jag hela tiden blandade ihop vem det var som kapitlet berättades utifrån. Alla karaktärer känns rätt likadana, och de verkar allihopa tänka på ungefär samma sätt och språk. Det kan nog vara en till anledning till varför karaktärerna känns så tråkiga.

Annars var det här min favorit utav alla tre böcker, jag fann den väldigt intressant mest tack vare pesten som spred sig och hur de redde ut många funderingar och frågor inom Samfundet.

Jag har inte så mycket mer att säga om serien överlag, förutom att den bokstavligen har vart "helt okej" rakt igenom.


Bok 1: Matchad
Bok 2: Korsad
Bok 3: Utvald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar