måndag 31 oktober 2016

Månadsrapport Oktober 2016



Antal lästa böcker: 4
Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: 1
Antal sidor: 1747
Svenska: 2
Engelska: 2

Bästa bokClockwork Angel av Cassandra Clare
Otroligt härligt att återvända till världen utav Shadowhunters etc. och att faktiskt märka hur mycket jag har saknat den först när jag börjar läsa boken. Även om det fanns vissa saker jag tyckte mindre om med den än The Mortal Instruments så var den otroligt bra!

Största överraskningenUtvald av Ally Condie
Från att inte ha vart särskilt förtjust i den här serien alls så var sista boken min favoritdel. Karaktärerna var dessvärre lika tomma som i de föregående delarna, men jag fann hela delen med pesten väldigt intressant.

Största besvikelseFeber av Maggie Stiefvater
Från att ha älskat första boken så blev jag så otroligt arg och frustrerad på den här delen. Jag avskydde verkligen hela delen med Grace's föräldrar och det förstörde en stor del av boken för mig. Däremot tyckte jag fortfarande om de andra delarna.

Sämsta bok: -


Från att bara ha läst contemporary hela sommaren så fick jag plötsligt sådan lust att läsa fantasy i början av oktober (kanske det var halloween-stämningen som kickade igång?), och har sedan dess bara fortsatt läsa serier som jag tidigare inte avslutat eller fortsatt på ett tag.
Känns otroligt bra att läsa ut serier, känns mer som ett "accomplishment" än att läsa en bok som inte är del utav någon serie.

1 kommentar:

  1. Såg din kommentar från i somras först idag och nu har jag läst igenom hela ( ! ) din blogg. Även om vi tycker tvärtemot varandra gällande flera böcker så var det väldigt kul att läsa, du läser många intressanta böcker. :-)

    SvaraRadera