fredag 16 september 2016

Den Sommaren

Författare: Mariko Tamaki
Illustratör: Jillian Tamaki
Titel: Den sommaren
Originaltitel: This One Summer
Utgivningsår: 2015
Bokförlag: Placebo press

Rose & Windy är sommarlovsvänner och de har tillbringat varje sommar på Awago Beach med sina familjer. Den här sommaren står de på gränsen till puberteten, och därför finns också nya funderingar och okända saker.


Min andra seriebok utläst! Och herregud så sött ritad.

Eftersom det var en seriebok, så fastnade jag aldrig riktigt för själva berättelsen, men jag tyckte ändå att den var väldigt fin, väldigt mänsklig. Den påminde mig om hur sommaren brukade vara för mig när jag var liten, då jag hade en kompis jag oftast brukade spendera hela sommarloven med, då vi bodde långt ifrån varandra och det var svårt att träffas någon annan tid på året.

Jag har inte så mycket att säga till om gällande den här boken, men om ni skulle få syn på den och tycker att den verkar intressant så skulle jag självklart säga att ni skulle ta en titt på den.

(Bilderna tagna ifrån: http://www.gillaserier.se/genrer/realism/lastips-den-sommaren-nar/ )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar