fredag 12 augusti 2016

Engelsfors #2.5, Berättelser från Engelsfors

(Kan innehålla spoilers från tidigare delar!)

Författare: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Illustratör: Karl Johnsson, Lina Neidestam & Kim W Andersson
Titel: Berättelser från Engelsfors
Serie: Engelsfors #2.5
Sidor: 112
Utgivningsår: 2013
Bokförlag: Rabén & Sjögren

Nu utvecklas berättelsen i serieform för dig som har läst Cirkeln och Eld. Vi får läsa nya berättelser från både det förflutna och framåt i tiden, och läsa ifrån nya perspektiv.


Visst låter det spännande?

Saken är väl den att som med andra extraböcker som jag har läst hittills, så låter bakside texten mycket bättre än vad innehållet egentligen är.

Den var väldigt kort, men det räknade jag med eftersom det var en serietidning i stort sett, men det kändes ändå VÄLDIGT lite med tanke på att den verkar kosta ca. 150kr (på bokus & adlibris i alla fall, det kanske finns billigare?), tack och lov så hittade jag den på biblioteket.

Däremot så var den underhållande. Även om den var tunnare än jag hade trott och skulle ha gått att läsa ut på under 1h om jag hade sträckläst den. Den var inte som jag hade tänkt för jag hade föreställt mig att det skulle vara som kanske en del utav Cirkeln fast i serieformat, och inte bara olika små berättelser. Men å andra sidan så HADE jag faktiskt inte läst bokbeskrivningen innan jag började läsa den.

En annan sak som var mer synd var att eftersom jag inte har läst serien på väldigt länge så kom jag inte ihåg väldigt många av personerna som nämndes i serien. Det blev väldigt förvirrande, speciellt kapitlet om Adriana. Plus att eftersom kapitlen var så korta så hann man aldrig riktigt uppleva någon känslomässig koppling till det som hände, vilket hade kunnat vart bra, SPECIELLT i kapitlet om Adriana (även om det verkade vara längre än de andra).

Hur som helst.

Den var som sagt underhållande, men på samma gång blev jag rätt besviken.


Del 1: Cirkeln (filmrecension) 
Del 2: Eld

Extraböcker:
Del 2.5: Berättelser från Engelsfors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar