söndag 3 juli 2016

Drink, Slay, Love

Författare: Sarah Beth Durst
Titel: Drink, Slay, Love
Sidor: 386
Utgivningsår: 2011
Bokförlag: Margaret K. McElderry Books

Pearl är en sextonårig vampyr som älskar blod, är allergisk mot solljus och är för det mesta ond... Ända tills en glittrande enhörning bestämmer sig för att spetsa henne genom hjärtat. 
Hennes familj tror att det var en vampyrjägare, för enhörningar existerar ju självklart inte. 
Snart märker Pearl hur hon plötsligt kan vara ute i solen utan att brinna ner till aska, och hennes familj utdelar henne en speciell uppgift. Hon ska börja i High School och locka till sig massor av människor som kan bli middag på den stora kungliga ceremonin som snart ska ta plats i Pearl's hem.


Tack och lov visste jag att jag gav mig in på en väldigt oseriös bok när jag började läsa den här, annars skulle jag nog ha tyckt likadant om den som jag tycker om House of Night serien. Den påminde väldigt mycket, men den här var också bättre skriven

Jag hade ganska svårt att komma in i boken och det var nog efter ungefär halva boken som jag äntligen gjorde det. Det var då det kändes som att saker började hända, och efter det kändes den också mer intressant.

Om boken hade hållit sig intressant hela igenom skulle jag nog ha tyckt mer om den, men nu känner jag mer att även om den var underhållande så var 50% av den inte riktigt för mig. Jag har väldigt svårt för oseriösa böcker, men jag väljer fortfarande att läsa sådana för jag tänker mig alltid att det låter jättekul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar