måndag 22 juni 2015

Ädelstens triologin #2, Safirblå

(OBS! Kan innehålla spoilers från tidigare böcker!)

Författare: Kerstin Gier
Titel: Safirblå
Originaltitel: Saphirblau
Serie: Ädelstens triologin #2
Sidor: 385
Utgivningsår: 2010
Bokförlag: Bonnier Carlsen

Gwendolyn och Gideon är på färd med att fara runt till de föregående tidsresenärerna för att samla blod till kronografen. Under tiden är det också meningen att Gwen ska lära sig hur man är en äkta person från 1700-talet, utan att misslyckas, plus att hon har massor att klura på kring Gideon, som kysste henne i den där biktstolen. 


Alltså herregud... Det här var nog bland en av de bästa böcker jag läst på länge. Verkligen. Skulle jag kunna, så skulle jag ge den 6/5 stjärnor. Och än har jag en bok kvar i serien. Dock känns det lite sorgligt på samma gång, men jag tror det är lika bra, eftersom jag brukar tycka att serier brukar bli ganska dåliga efter ungefär tredje boken eller så.

Humorn var jättebra, med alla oseriösa tankar och meningar folk sa, och bara helt random saker dom tog upp ibland. Det var precis i min smak.

Och så måste jag säga att även om Gideon verkar som en fruktansvärd människa emellanåt (och ganska ofta) så tycker jag ändå väldigt mycket om den lilla kärlekshistorian mellan han och Gwen.

Jag har inte så mycket att säga om den här boken, förutom hur fantastisk den var.

Jag märkte också att jag till och med gav första boken fulla stjärnor, så jag skulle rekommendera den här serien till människor som gillar kärleksdraman där killen är en bitch men har en gömd gullig sida som man innerligt hoppas på att är den verkliga sidan.


Bok 2: Safirblå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar