tisdag 5 augusti 2014

Shugo Chara! & Kaichou wa Maid-sama

Shugo Chara! & Shugo Chara!! Doki

Längd: 2 säsonger med 51 episoder i varje (20min)
Genres: Comedy, Magic, School, Shoujo
Sändes: 2007-2009

Amu vågar inte vara sig själv utan ses som en helt annan person än vad hon egentligen är och en kväll önskar hon att hon bara skulle kunna få vara sig själv. Nästa morgon vaknar hon och hittar 3 ägg i sin säng, som sedan kläcks till hennes "Guardian Characters". Det vill säga hennes drömmar och hur hon egentligen vill vara. 


Jag tänkte börja göra recensioner på anime & kanske andra serier också. Och det här är den första animen jag sett på flera år (förutom One Piece) och jag bara sökte runt lite och sedan började jag titta på den här. Den är nog egentligen mer för barn men jag tyckte ändå otroligt mycket om den eftersom hela animen handlade om att följa sina drömmar.

Dessutom älskar jag den japanska humorn och den här serien innehöll massvis av den.





Kaichou wa Maid-sama

Längd: 1 säsong med 26 episoder (20min)
Genres: Comedy, Romance, School, Shoujo
Sändes: 2010

Misaki Ayuzawa är den första tjej- elevrådsordföranden någonsin i den tidigare pojkskolan Seika High School, och är därför extra sträng mot pojkarna. Hon har fått ryktet att vara en "pojk-hatare" efter att har skällt och skrikit på killarna varje gång de gör fel. Men i hemlighet, för att inte förstöra sitt rykte, jobbar hon på ett maid cafe för att tjäna pengar till sin fattiga familj och en dag stöter hon på den populäraste killen, Usui Takumi, från skolan som råkar se henne i hennes maid uniform.


Den här påminde massvis om Shugo Chara med Amu's och Ikuto's relation. Detsamma med humorn. Jag såg den här på två kvällar och den var faktiskt otroligt bra, med en massa idioter och dålig humor. Jag tycker om anime som är ganska gulligt ritad så först var jag inte så säker på om jag skulle se på den här för de bilder jag hade sett såg så seriösa ut, men seriös är nog helt fel ord för den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar